In 5 stappen je ochtend overwinnen

Word elke dag wakker met meer ENERGIE, MOTIVATIE en FOCUS om je leven naar het volgende niveau te brengen!

Moeilijk hé? Opstaan uit je warme, zachte, liefdevolle bed? De eerste gedachtes die meestal bij je opkomen zijn; ‘Nog héél even, nog maar 5 minuutjes en dan sta ik écht op!!’ ‘Nog hoeveel dagen voor het weer weekend is?’ ‘Pffff ik wil nog slapen.’

Maar wist je ook dat je allereerste gedachte bepalend kan zijn voor de rest van de dag? Je eerste gedachte in de ochtend is ook vaak je laatste gedachte in de avond.

Waarom ben je eigenlijk überhaupt wakker geworden deze morgen? Denk daar maar eens een paar seconden over na.. Wat is de reden dat je je heerlijke warme bed hebt verlaten vanochtend? Is het omdat je dat wou, of stel je het wakker worden uit totdat het écht moet?

De welbekende; ‘You snooze, You loose!’
Als jij en ik er heel even bij stil staan hé. Hitting the snooze button in the morning doesn’t even make sense.. Het is alsof je tegen jezelf zegt; ‘ik haat het om in de ochtend op te staan dus ik doe het opnieuw én opnieuw én opnieuw…’

5 stappen om de snooze te overtreffen ‘The Snooze Proof strategy’:

Stap 1: Zet je voornemens voordat je gaat slapen.

Zoals ik al eerder heb gezegd; je eerste gedachte in de ochtend is ook vaak je laatste gedachte voordat je naar bed ging. Als je laatste gedachte was; ‘ik kan niet geloven dat ik moet opstaan binnen 6 uurtjes, ik zal in de ochtend helemaal uitgeput zijn!’ Dan wordt je eerste gedachte wanneer je in de ochtend wakker word; ‘ oh mijn god, is het alweer 6 uurtjes later?? Neee! Ik wil gewoon door slapen!’ Dus de sleutel is om elke avond bewust positieve gedachtes te creëren zodat je de volgende ochtend je dag start met een goed gevoel.

Stap 2: Leg je wekker zo ver mogelijk van je bed vandaan.

Door je wekker zo ver mogelijk van je bed weg te leggen zorg je er voor dat je op moet staan uit bed en je lichaam in beweging krijgt. Beweging zorgt voor energie. Dus wanneer je op staat om je wekker uit te doen zal het je automatisch de energie geven om wakker te worden. Als je je wekker naast je bed legt dan ben je in een gedeeltelijke slaap toestand wanneer je het uit zet. Dit vergroot de kans dat je opnieuw in slaap valt.

Stap 3: Poets je tanden.

Je zal wel denken, natuurlijk poets ik mijn tanden elke ochtend! Maar het punt is dat je een ‘mindless’ activiteit verricht voor de eerste paar minuten van de ochtend, bovendien geef je je lichaam de tijd om wakker te worden. Dus, nadat je je wekker hebt uitgedaan, ga direct naar de badkamer en poets je tanden en doe wat (koud) water over je gezicht heen. Nu dat je mond heerlijk fris is, is het tijd voor…

Stap 4: Drink een glas vol water.

Het is belangrijk dat je jezelf hydrateert in de ochtend. Start bij het inschenken van een glas water. Drink de glas op een tempo dat goed voelt. Het gaat er om, dat jij je lichaam en geest zo snel mogelijk hydrateert, zodat het droge lichaam van de afgelopen 6-8 uurtjes wordt voorzien van vocht.

Stap 5: Zorg voor beweging.

Heel veel mensen vinden het fijn om de dag te beginnen met een warme douche. Maar ik geloof dat wij onze ochtend-douche moeten verdienen door eerst wat zweet uit te breken! Ochtend oefeningen zijn belangrijk om je potentie te maximaliseren. Het zorgt er voor dat je in een goede mentale, fysieke en emotionele toestand komt, zodat jij de dag kan winnen. Dit hoeft niet te betekenen dat je 2 uurtjes moet gaan hardlopen (het mag wel), het gaat er om dat je een connectie krijgt met het lichaam. Een paar keer opdrukken, een paar sit-ups, wat yoga? Het kan allemaal. Je zorgt dat je hartslag omhoog gaat, je wordt energiek, het maakt je wakker en vergroot het vermogen om alert te zijn en je te concentren.Wil je gelijk werken aan je persoonlijke ontwikkeling? Zie dan ook: werken aan je persoonlijke ontwikkeling in 5 minuten.

Test de stappen 1 tot en met 5 uit voor minstens drie dagen en deel jouw ervaring hieronder in een comment of in een privé mail.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.